Lorres musikhörna

Musik, jazz, klassiskt, rock, litteratur, film, konst, kulturhistoria osv.

onsdag, november 21, 2007


Äntligen! Efter mycket strul och huvudbry har jag hittat ingången till min nya Apple Classic iPod. Min förra Creative Zen Sleek gick sönder, åkte in på service och fick helt rått anmärkningen "Skrotas". Nya Apple lovade gott. Men det var ett helsicke att ta sig igenom manualerna. Men nu så! Så in med Miles Davis och Duke Ellington och Peps och Abbey Road och...

Och nedan försvinner Egernsund åter ut ur synfältet. Min far och min syster och danske bonden Karl Holm anno 1963. Och jag själv på samma plats denna sommar. Grymt, men livet går vidare.

2 Comments:

At 3:38 em, Blogger Anders Larsson said...

Gratulerar med ny manick! Själv är jag mycket nöjd med min, särskilt det faktum att den spelar video. Bra på långa (hmm, även korta) tågresor!

 
At 6:01 em, Anonymous Anonym said...

Har du samma? Ja, jag måste säga att jag är nöjd med min. Ljudet är också mycket bättre. Hade just med min på nattåget till Oslo. Lyssnade på Chet Baker i sovkupén vid snöblandad midnatt i Karlstad. Mycket cooolt.
/ Lorre

 

Skicka en kommentar

<< Home