Lorres musikhörna

Musik, jazz, klassiskt, rock, litteratur, film, konst, kulturhistoria osv.

söndag, juni 06, 2010


SOMMAR!

Long time since blogging. Mycket har hänt. Lycklig HEMKOMST från Australien, Nya Zeeland, Thailand och Vietnam. Nu förestående studentexamensfest.

Och mycket har hänt i världen. Främst angående Ship to Gaza-händelserna. Det tänker jag inte gå in på här.

Mycket bra musik har det varit under tiden. AC/DC-konserten på Stadion här bredvid var väl inte riktigt min bag (hörde bara mullret på avstånd utifrån). Men i mina lurar allt från Jan Garbarek, Lou Reed, Janis Joplin, gamla Emerson, Lake & Palmer. Och The Supremes!

Min fru hittade en gammal Supremes-samling på loppmarknad. Trodde de skulle vara smöriga. Men de var ju fan bra! Hitlåtar på löpande band. Och stilsäkerhet. Och så den där tamburinen i varje låt. (Diana Ross & The Supremes - "The Ultimate Collection" (Motown saml-CD 1998).

3 Comments:

At 10:48 fm, Anonymous Anonym said...

Apropå muller så upplevde Agneta och jag det samma i Göteborg i helgen - Green Day spelade på Ullevi...
Boende på hotellets 22:a våning och med en otrolig utsikt över Liseberg med omnejd tränger i fredags kväll välkända toner in genom fönstret.Jo minsann!Blood,Sweat & Tears ger järnet på scenen nedanför oss.Ingen entré behövde erläggas,så för f-n en 55-kronors whiskyflaska innehållande 5 cl plockades fram ur minibaren!

Svågern

 
At 11:50 fm, Anonymous Anonym said...

Otroligt! Vilket sammanträffande!
såg ett blogginlägg om det här: http://blogg.passagen.se/batboyslim/entry/blood_sweat_tears_p%C3%A5_liseberg
/ Bengti

 
At 11:50 fm, Anonymous Bat Boy Slim said...

Supremes är suveräna.
Jag har en dubbel-CD med dem, en collection.

 

Skicka en kommentar

<< Home