Lorres musikhörna

Musik, jazz, klassiskt, rock, litteratur, film, konst, kulturhistoria osv.

söndag, mars 11, 2012




LOREEN VANN!

Välförtjänt seger i svenska Melodifestivalen. "Euphoria" är en stark låt och Loreen en fantastik sångerska. Dessutom är hon så vacker, och utför en annorlunda dans där allt blir en sällsam helhet.

Ja, årets Melodifestival blev faktiskt inte så dum i slutändan. Förutom alla Danny-varianter, och danslåtar och gammelrockabilly och Christer & Lotta-traditionella och metal-hemskheter och käcka Timotejer som alla lätt passerar förbi, så behövs de de utstickarna. De där knäppa numren som man kommer att minnas.

Att Björn Ranelid feut. Sara Li lyckades reta alla med aforism-eurodisco-bastarden "Mirakel" var bara kul. Björn Ranelid trotsar jantelag och är sådan man inte får lova att vara. jag kan inte låta bli att tycka det är kul. Samma sak med Torsten Flinck & Revolutionsorkestern, "Jag reser mig igen". Den galne skådespelaren sjöng med ett farligt allvar. Jag slår vad om att den blir en klassiker.

Men överlägset BÄST, naturligtvis, vackra Loreen och "Euphoria". Rätt låt vann.

2 Comments:

At 3:58 em, Anonymous Anonym said...

Jag såg Loreen idag på lunchen. Hon anlände till Radiohuset i taxi. Från taxin gick hon sedan baklänges till Radiohusets entré.
Om hon gick baklänges genom hangaren vet jag inte (ville inte stirra).
Men på något sätt kändes det helt i sin ordning.
Michael H

 
At 8:58 em, Blogger Bengt Lorentzon (Lorre) said...

Härligt! Hon dansar i sidled. Gick hon baklänges...) *fniss*

 

Skicka en kommentar

<< Home