Lorres musikhörna

Musik, jazz, klassiskt, rock, litteratur, film, konst, kulturhistoria osv.

måndag, juni 28, 2010


BLOGGEN 5 ÅR IDAG

Idag fyller Lorres Musikhörna 5 år. Det var 2005 och det var på Hasse Alfredsons födelsedag, den 28 juni, jag började. Passade bra eftersom Hasse nog är min störste idol och den mångsidige skapare jag beundrat mest, alla kategorier. Idag fyller han 79 år.

Det var också med support av min vän och f.d. kollega Jonas Färm som jag fick igång musikbloggen. Om stort och smått i kulturyttringar när tiden medger, med ojämna mellanrum. I eget, högst subjektivt urval och utan tvång om vad som är "rätt" (rockpolitiskt korrekt). Med risk att vara omodern och urled. Den risken tar jag gärna.

Men nu väntar jag fortfarande på att få till mina bilder från Cornwall, England.
(Bilden, omslag: Hans Alfredson à la Carte (Knäppupp EP, N.A. Sannolikt tidigt 60-tal).

2 Comments:

At 3:39 em, Blogger Kalle Lind said...

Skivan borde vara från 1961. Det var då Semestersångarna, turnéversionen av Alla 4, spelades, i vilken numren på EP:n ingick (för övrigt improviserade - några första embryon till Lindeman).

 
At 9:55 em, Blogger Bengt Lorentzon (Lorre) said...

Tack Kalle. Verkar stämma exakt. Och tack för tips om din blogg!
/ Allt bästa, Lorre

 

Skicka en kommentar

<< Home