Lorres musikhörna

Musik, jazz, klassiskt, rock, litteratur, film, konst, kulturhistoria osv.

lördag, mars 03, 2007


Är fly förbannad på FlyMe. Gissa vem som har bokat och betalt resor? Vad händer nu? Allt står stilla under helgen och jag har ännu inte hämtat mig från fredagens kaos. Måste tänka på annat så länge.

FLY bort. Fly till Drömmarnas land. Till Schlagerland. NATURLIGTVIS ser jag på Andra chansen i Melodifestivalen på SVT. Och för en gångs skull blev det som jag ville. RÄTT LÅTAR VANN!

Sonja Aldén var rörande bra i sin innerlighet. Jessica Andersson och Sanna Nielsen var mycket jämna och värdiga. Magnus Uggla åkte ut. Men han klarar ju sig bra ändå, om man säger så. Och i finalen? Andreas Johnson är alltjämt säker, med en värdig uppföljare till förra årets stilsäkra 60-tals-pastisch "Sing for me". The Ark är charmigt intagande men alltför upphaussade. Deras låt är mest ett uppkok på gamla Edison Lighthouse "Love grows" (1970). Skolfröken Marie Lindberg kanske inte håller hela vägen fram. Övriga bidrag är inte mycket att säga om. Men jag skulle inte bli förvånad om Sonja Aldén stiger fram som ett ljus och blir Sveriges bidrag året 2007.

1 Comments:

At 10:35 fm, Anonymous Anonym said...

"Har alltid tyckt att Sanna Nielsen haft konstiga låtar, men den här var OK, och vilken otrolig röst hon har! Sonja Aldén var jättebra! Har dock svårt att minnas låten, och det ska man väl kunna med en vinnarlåt? Kanske blir det nog The Ark som vinner i alla fall. Eller Andreas Johnson. Hälsn. Ylva"

 

Skicka en kommentar

<< Home