Lorres musikhörna

Musik, jazz, klassiskt, rock, litteratur, film, konst, kulturhistoria osv.

onsdag, juli 19, 2006


Men visst var det fint där ute på ön... Och jag älskar min nya MP3. Att sitta på en skön skärgårdsö och lyssna på Mikael Ramels "Långt in i naturen" i lurar var ett ögonblick när allting stämde. Hela "Till dej" (1972) som jag förut lovprisat.

De här blev mina MP3-favoriter i skärgården:
1.) Mikael Ramel - "Till dej" (1972)
2.) Blå Tåget - "Brustna hjärtans hotell" (1972)
Rolig! Gick jämt och nynnade "Kan sparsamhet rädda proletariatet?"
3.) Blood, Sweat & Tears - "Blood, Sweat & Tears 3" (1970)
Japp! Varför ska man alltid behöva försvara B,S&T?

4.) Monica Zetterlund - "Ah Monica" = "Sakta vi går genom stan" (1962)
Sommarstämning. En av Monicas bästa.
5.) The Beatles - "White album" (1968)
Och det här var största återupptäckten! Att höra "Dear Prudence" och berusande ljudcollaget "Revolution nr 9" i lurarna var mycket mäktigt.

1 Comments:

At 7:22 em, Anonymous Anonym said...

nej då, jag är lixom på grönbete i havsbandet utan el eller uppkoppling. är hemma och tvättar lite i dag. får väll pasa på att skriva något i kväll så att jag ej blir bortglömd. ha det gott vi hörs. sanna

 

Skicka en kommentar

<< Home