Lorres musikhörna

Musik, jazz, klassiskt, rock, litteratur, film, konst, kulturhistoria osv.

onsdag, september 28, 2005

Idag fyller min blogg 3 månader. Roligt att blogga, och förmodligen liknande känsla som att starta enmansföretag. Tålamod, tålamod. Bygga upp, bygga upp. Syns jag i cyberrymden? Famlar i blindo. Som när digitalkanalen SVT24 startade för 6 år sedan. Göra program på prov - men för vem? Mottagaren där ute är svårsynlig...

Å andra sidan har man ju en fantastisk frihet. Man sätter sin egen standard. Definierar själv sin linje och form. Tänkte göra en renodlad musikblogg. Musik med vid bredd men ändå fokus på ETT ämne. Det har blivit lite böcker, film etc också. Skriver man för en tidning eller annat uppdrag är det andra som väljer och man är styrd av utbudet.

Blogg är frihet och skrivglädje. Hemsidor har jag aldrig fått till, men blogg och e-mail tilltalar mig skarpt. Tar tillfället att rekommendera några av mina favoriter här i Bloggportalen :

Den poetiska Gryningsbåten, liksom Poesi i verkligheten som bygger helt på dikter, sympatiska Snart 40, roliga Pop och skit, jazzbloggen Jazz på svenska och biblioteksbloggen Biblioteksrelaterat.

And The Beat Goes On....

3 Comments:

At 8:20 em, Anonymous Anonym said...

tack snälla för rekomendationen. sympatisk alltså ...
jag tittar oftare in till dig än jag gör det på stv24.

 
At 4:51 em, Blogger Bengt Lorentzon (Lorre) said...

Roligt att höra! Välkommen!

 
At 8:49 fm, Anonymous Anonym said...

Hej Lorre!

Snygg blogg ! Lättöverskådlig och med skön grön färg !

Tack för tipset. Linda, arbetskamrat : )

 

Skicka en kommentar

<< Home